تفاوت لینک سازی با کیفیت و لینک سازی بی کیفیت

ما زمان زیادی را به عنوان متخصصان سئو صرف جستجوی لینکها می‌کنیم. این لینکها به طور معمول به عنوان قدرتمندترین ابزار برای بهبود رتبه‌بندی یک وب‌سایت در موتورهای جستجو شناخته می‌شوند. اما باید توجه داشت که هر لینک به یکسان ایجاد نمی‌شود و کیفیت آن بسیار مهم است.

با گذشت زمان، موتورهای جستجو الگوریتم‌های خود را به‌روز کرده‌اند تا لینکها را به طرق مختلف ارزیابی کنند و استفاده از آن‌ها را برای تعیین اعتبار یک صفحه وب به عنوان پاسخ مناسب به یک جستجو محدود کنند. در این پست، شما با عواملی که موجب ایجاد یک لینک با کیفیت می‌شود، مکان‌های مناسب برای پیدا کردن فرصت‌های ساخت لینک و نحوه ارزیابی این‌که آیا یک لینک ارزش هزینه و تلاش برای به‌دست آوردن آن را دارد، آشنا خواهید شد.

ادامه نوشته

Wix در مقابل وردپرس: کدام یک برای سئو بهتر است؟

Wix و وردپرس هر دو گزینه‌های قدرتمندی برای ساخت وب‌سایت‌هایی هستند که در نتایج جستجوی گوگل به خوبی نمایش داده می‌شوند. اما کدامیک واقعاً برای سئو بهتر است و دلایل این برتری چیست؟

طبق آمار ارائه شده توسط BuiltWith، وردپرس با بیش از 34 میلیون وب‌سایت، تسلط قابل توجهی بر بازار دارد و 44 درصد از سهم بازار سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) را به خود اختصاص داده است. در مقابل، Wix با بیش از 8 میلیون وب‌سایت و 11 درصد سهم بازار در حال فعالیت است.

با این حال، نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که این دو پلتفرم به اندازه‌ای که ممکن است به نظر برسد، متفاوت نیستند.

Wix به عنوان یک راه‌حل تمام‌عیار شناخته می‌شود. شما می‌توانید میزبانی وب‌سایت خود را به همراه ساخت و مدیریت آن در یک مکان داشته باشید. این پلتفرم امکانات سئو متعددی را ارائه می‌دهد که به شما اجازه می‌دهد Google Analytics و کنسول جستجوی گوگل را به راحتی متصل کنید، رسانه‌های اجتماعی خود را لینک دهید و لیست‌های ایمیل را مستقیماً از یک داشبورد مدیریت کنید. این ویژگی‌ها برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، به‌ویژه آنهایی که از نظر فنی چندان ماهر نیستند، بسیار جذاب و کارآمد است.

از طرف دیگر، وردپرس به عنوان یک CMS متن باز، آزادی و کنترل بیشتری را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید وب‌سایت خود را دقیقاً به همان شکل که می‌خواهید طراحی کنید و بر ساختار، قالب و محتوای آن تسلط کامل داشته باشید. اما این به این معناست که شما باید خودتان یک ارائه‌دهنده میزبانی پیدا کنید و مسئولیت مدیریت آن را بر عهده بگیرید.

در حالی که وردپرس همچنان به عنوان رهبر بازار باقی مانده است، Wix نیز به تدریج در حال بهبود و توسعه قابلیت‌های خود در زمینه سئو و طراحی وب‌سایت است.

ادامه نوشته

10 نکته برای بهبود سئوی موبایل

مدت‌هاست که اهمیت ایجاد یک وب‌سایت بهینه سازی شده برای موبایل برای تقویت تجربه کاربر و بهبود تلاش‌های سئو به گوش ما رسیده است. اما هنوز هم بسیاری از ما فقط به سازگاری صفحات وب در دستگاه‌های تلفن همراه فکر می‌کنیم و از اهمیت اندازه‌گیری عملکرد این صفحات غافل هستیم.

طراحی متناسب با موبایل فراتر از صرفاً پاسخگو بودن به ابعاد مختلف دستگاه‌ها است. این مفهوم شامل ایجاد محتوای سازگار با تلفن‌های همراه نیز می‌شود. در دنیای امروز، جایی که کاربران به طور فزاینده‌ای از دستگاه‌های موبایل برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند، این موضوع اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

برای فراهم آوردن تجربه‌ای ایده‌آل برای مشتریان، بازاریابان باید به دوستدار بودن موبایل به عنوان یک تلاش جامع نگاه کنند. این تلاش باید بر روی تجربه کلی مشتریان شما هنگام بازدید از وب‌سایت شما تمرکز کند. نه تنها طراحی، بلکه محتوای ارائه شده نیز باید به گونه‌ای باشد که کاربر را جذب کرده و او را به تعامل بیشتر با وب‌سایت ترغیب کند.

10 نکته برای بهبود سئوی موبایل:

برای تقویت تلاش‌های محتوای موبایلی، ما نکات برتر خود را برای توسعه محتوای دوستانه با موبایل که مشتریان را درگیر و تبدیل می‌کند، ارائه می‌دهیم:

مقدمه‌های قوی :

تلفن‌های همراه به طور طبیعی ابعاد کوچکتری نسبت به دسک‌تاپ‌ها دارند. بنابراین، با فضای محدود برای انتقال پیام خود، باید در نظر داشته باشید که اطلاعات اولیه‌ای که به یک بازدیدکننده موبایل ارائه می‌شود، چقدر اهمیت دارد.در بسیاری از موارد، یک بازدیدکننده موبایل فقط چند پاراگراف اول را قبل از نیاز به اسکرول کردن می‌بیند. این بدان معناست که باید از هر صفحه وب به بهترین نحو استفاده کنید و قانع‌کننده‌ترین اطلاعات را برای جلب توجه خواننده ارائه دهید. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان به طور متوسط تنها 3 دقیقه یا کمتر در یک وب‌سایت می‌مانند.

بنابراین، مقدمه‌های قوی که از اطلاعات غیرضروری جلوگیری کرده و به سرعت به موضوع اصلی می‌پردازند، حیاتی هستند. مهم‌ترین اطلاعات را در ابتدا به اشتراک بگذارید تا به بازدیدکنندگان خود ارزش فوری ارائه دهید. همچنین، استفاده از عناوین جذاب و بصری، تصاویر با کیفیت و طراحی مناسب می‌تواند به جلب توجه بیشتر کمک کند.

در نهایت، فراموش نکنید که بهینه‌سازی محتوای خود برای سرعت بارگذاری نیز اهمیت دارد. کاربران انتظار دارند وب‌سایت‌ها به سرعت بارگذاری شوند، به ویژه در دستگاه‌های موبایل، و این می‌تواند تأثیر زیادی بر نرخ تبدیل و رضایت مشتریان داشته باشد.

ادامه نوشته