این می‌تواند شامل نمایش تبلیغات مرتبط در رسانه‌های اجتماعی یا از طریق کانال‌های دیگر برای خریدارانی باشد که برای اولین‌بار خرید می‌کنند، ارسال اعلان‌های خوش آمد گویی هنگام بازگشت به سایت شما، ارائه تبلیغات ویدئویی هدفمند، یا ارائه محصولات ویژه در فروشگاه متناسب با علایق آنها.

بسیاری از ما با نمونه‌هایی از بازاریابی همه کانالی در یک‌شکل یا شکل دیگر مواجه شده‌ایم.

به‌عنوان‌مثال، وقتی روی یک تبلیغ رسانه اجتماعی کلیک می‌کنید و متعاقباً از طریق یک تبلیغ برای یک کوپن در وب‌سایت فروشگاه ثبت‌نام می‌کنید، در یک تجربه همه کانالی شرکت می‌کنید. اگر خرید را کامل نکنید، ممکن است یک ایمیل سبد خرید رها شده با پیشنهاد تخفیف دریافت کنید. علاوه بر این، ممکن است همچنان تبلیغات نمایشی محصول را در پلتفرم‌های دیجیتال مختلف مشاهده کنید.

اگر تصمیم به خرید دارید، احتمالاً ایمیلی دریافت خواهید کرد که محصولات مرتبط را به همراه اطلاعیه‌های فروش آتی پیشنهاد می‌کند. اگر فروشگاه دارای مکان‌های فیزیکی باشد، حتی ممکن است یک کارت‌پستال یا کاتالوگ از طریق پست دریافت کنید که شما را به خرید در فروشگاه دعوت می‌کند.

این چیزی است که یک تجربه چندکاناله به نظر می‌رسد. این شامل ترکیبی از بازاریابی آنلاین و آفلاین است و شامل چندین نقطه تماس است.

پیچیده به نظر می‌رسد؟ خبر خوب این است که شما نیازی به سرمایه‌گذاری هنگفت یا جمع‌آوری یک تیم بزرگ برای توسعه یک استراتژی بازاریابی همه کاناله کارآمد و مؤثر برای فروشگاه خود ندارید.

مزایای بازاریابی همه کاناله برای مشاغل و مشتریان:

یک استراتژی بازاریابی چندکاناله چندین مزیت را نسبت به بازاریابی چندکاناله سنتی فراهم می‌کند که هم برای کسب‌وکار و هم برای مشتریان شما مفید است. در اینجا مزایای کلیدی وجود دارد:

هرینه:

برای مشاغل، بازاریابی چندکاناله مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ زیرا عملیات را ساده می‌کند. به‌جای ایجاد کمپین‌های جداگانه برای ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل مستقیم و PPC، می‌توانید یک کمپین واحد ایجاد کنید که می‌تواند در کانال‌های مختلف آنلاین و آفلاین به کار گرفته شود. بیش از یک کمپین دیگر، این رویکرد از اتوماسیون بازاریابی پاسخگو استفاده می‌کند که بر اساس نحوه تعامل مشتریان موجود و بالقوه با تلاش‌های بازاریابی شما سازگار است.

به‌جای ایجاد مداوم کمپین‌های جدید، یک استراتژی همه کانالی باهدف توسعه طیف وسیعی از پیشنهادها ممکن متناسب با سناریوهای مختلف است.

دو مشتری بالقوه را در نظر بگیرید که هر دو یک تبلیغ نمایشی را مشاهده می‌کنند. یکی از آن‌ها خریدی انجام می‌دهد و اتوماسیون بازاریابی شما را وادار می‌کند تا یک پیشنهاد ویژه برای اولین‌بار برای خریدار بفرستد و خرید را تشویق کند.

در همین حال، مشتری دیگر خرید نمی‌کند؛ اما علاقه قابل‌توجهی نشان می‌دهد. آنها پیام‌های بازاریابی هدفمندی را دریافت می‌کنند که برای ترغیب آنها برای تکمیل خریدشان طراحی شده است.

شما فقط باید یک‌بار این ابزارهای بازاریابی همه کانالی را توسعه دهید. سپس سیستم اتوماسیون شما بر اساس جایی که هر فرد درسفر خرید مشتری خود قرار دارد از آنها استفاده می‌کند. درحالی‌که راه‌اندازی اولیه نیاز به تلاش دارد، زمانی که راه‌اندازی شد، یک استراتژی همه کاناله می‌تواند مقدار قابل‌توجهی در زمان شما صرفه‌جویی کند.

تجارب مشتری:
وقتی مشتریان احساس می‌کنند که شناخته شده‌اند، ابزارهای اتوماسیون بازاریابی شما می‌توانند در مراحل مختلف خرید خریداران به طور مؤثرتری با آنها درگیر شوند. تجربه همه کانالی مرتبط‌تر و به‌موقع است و با انتظارات مشتری همسو می‌شود.

این رویکرد باعث صرفه‌جویی در وقت مشتریان، تسهیل تصمیم‌گیری سریع‌تر و به‌حداقل‌رساندن سردرگمی می‌شود. با خیال راحت هر قسمت را برای مطابقت با سبک یا ترجیحات خاص خودتنظیم کنید!

به شما کمک می‌کند خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهید:

هنگامی که مشتریان به کمک نیاز دارند، یک رویکرد همه کانالی به تیم خدمات مشتری شما امکان می‌دهد درباره هر فرد اطلاعات بیشتری داشته باشند تا مجبور نباشند؛ مانند دیگران با آنها صحبت کنند. آن‌ها می‌توانند سریع‌تر به‌سرعت بالا بروند، زمان زیادی را با شروع از صفر تلف نکنند، و مکالمه مرتبط‌تر و هوشمندانه‌تری داشته باشند.

چگونه استراتژی بازاریابی همه کاناله خود را ایجاد کنید؟

در زیر یک راهنمای گام‌به‌گام برای توسعه یک استراتژی بازاریابی همه کانالی است که بودجه شما را از بین نبرد.

یک کانال را در یک‌زمان یکپارچه کنید
لازم نیست همه چیز را به یکباره اجرا کنید، و خوشبختانه، می‌توانید از این فشار جلوگیری کنید. بازاریابی همه کاناله بر دستیابی به پایگاه مشتری شما با یک پیام ثابت در چندین پلتفرم تمرکز دارد.

با غالب‌ترین کانال خود شروع کنید، سپس اولین کانالی را که می‌خواهید با آن ادغام کنید شناسایی کنید. همان‌طور که کانال‌های خود را گسترش می‌دهید، روی ابزارهای اتوماسیون بازاریابی سرمایه‌گذاری کنید که نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) شما را قادر می‌سازد تا به طور مؤثر با کانال‌های آنلاین و آفلاین شما از جمله فروشگاه‌های آجری ارتباط برقرار کند.

پیام‌های بازاریابی خود را هدف قرار دهید
هدف قراردادن تبلیغات خود برای بخش‌های مخاطبی که احتمالاً محصولات شما را خریداری می‌کنند، یک جنبه حیاتی از یک استراتژی بازاریابی سه‌کاناله موفق است.

اگر مدتی است که فروشگاه خود را راه‌اندازی کرده‌اید و لیست مشتریان فعلی دارید، برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان خود نظرسنجی را توزیع کنید. علاوه بر این، تجزیه‌وتحلیل نظرات مشتریان می‌تواند بینش جمعیت‌شناختی را ارائه دهد و به شما در درک نحوه تعامل مشتریان با محصولات شما کمک کند.

همچنین می‌توانید از آدرس‌های ایمیل برای ایجاد بخش‌های مخاطب مشابه در پلتفرم‌های تبلیغاتی مختلف استفاده کنید. با استفاده از داده‌های موجود مشتری درباره گسترش مخاطبان خود بیشتر بیاموزید.

در طول خرید مشتری، بازاریابی را اولویت‌بندی کنید
سفر خرید مشتری زمانی آغاز می‌شود که کسی برای اولین‌بار کسب‌وکار شما را کشف می‌کند و در وفاداری مادام‌العمر به اوج می‌رسد. در زیر پنج مرحله چرخه حیات مشتری، همراه با روش‌های رایج برای درگیرکردن خریداران در هر مرحله با استفاده از فرایندهای بازاریابی سه‌کاناله آورده شده است.

۱. معرفی:
در این مرحله، خریداران فعالانه به دنبال یک محصول خاص یا راه‌حلی برای یک مشکل هستند. این یک فرصت عالی برای شما است تا برند خود را به آنها معرفی کنید. مشتریان ممکن است محصولات را با هم مقایسه کنند، نظرات را بخوانند، یا به دنبال اطلاعات اضافی برای تعیین اینکه آیا یک محصول برای نیازهایشان مناسب است یا خیر.

در این مرحله می‌توانید از طریق روش‌های مختلفی از جمله بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو)، فهرست‌های خرید گوگل، تبلیغات جستجوی پولی و فروش اجتماعی به مشتریان دسترسی پیدا کنید. با نظارت بر نحوه تعامل خریداران با این کانال‌ها، می‌توانید شروع به ارائه تجربیات مشتری همه کانالی کنید. یکی از اجزای حیاتی بسیاری از این استراتژی‌ها بازاریابی عمدی محتوای تجارت الکترونیکی است.

۲. کسب:
خرید زمانی اتفاق می‌افتد که مشتریان بالقوه از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، برای خبرنامه شما ثبت‌نام می‌کنند، با ربات چت شما تعامل می‌کنند، از طریق تلفن یا ایمیل با شرکت شما تماس می‌گیرند یا از یک فروشگاه فیزیکی بازدید می‌کنند. درحالی‌که هنوز خریدی انجام نداده‌اند، در حال بررسی کسب‌وکار شما و جمع‌آوری اطلاعات هستند.

در طول مرحله کسب، شما این فرصت را دارید که داده‌های ارزشمند مشتری را جمع‌آوری کنید، که می‌توان از آن برای ایجاد یک تجربه همه کانالی متناسب با هر بخش از مخاطبان هدف خود استفاده کرد.

MailPoet settings and dashboard

یک ابزار بازاریابی کلیدی برای این مرحله، برچسب ردیابی در وب‌سایت شما است، که به شما امکان می‌دهد برای بازدیدکنندگان در کانال‌های مختلف بازاریابی مجدد کنید و تبلیغات خود را بر اساس محصولاتی که مشاهده کرده‌اند و رفتار آنها در سایت سفارشی کنید. برخی از راه‌های مؤثر برای پیاده‌سازی بازاریابی مجدد شامل تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات نمایشی و ایمیل‌های سبد خرید رها شده است.

۳. تبدیل:
هنگامی که یک خریدار خریدی را به‌صورت آنلاین یا در فروشگاه انجام می‌دهد، به مشتری تبدیل می‌شود. تجربه مشتری همه کانالی به آن‌ها کمک می‌کند تا احساس ارزشمندی و شناخته‌شدن کنند. این ممکن است شامل ایمیل‌های بعدی، اعلان‌های فشاری، یا فرصت‌های اضافی در فروشگاه در صورت استفاده از یک مکان فیزیکی باشد.

۴. نگهداری
برای اینکه مشتریانتان برای خریدهای تکراری برگردند، بازاریابی همه کانالی مؤثر می‌تواند تلاش‌های شما را به طور قابل‌توجهی افزایش دهد و پایگاه مشتری شما را گسترش دهد.

نه‌تنها حفظ بهبودیافته بازده سرمایه‌گذاری بهتری را به همراه دارد، بلکه تقویت مشتریان تکراری باعث ایجاد وفاداری به برند می‌شود. مشتریان وفادار شما قوی‌ترین حامیان شما خواهند شد و تجربیات مثبت خود را از طریق بررسی‌ها و توصیه‌های شفاهی به اشتراک می‌گذارند.

در این مرحله از سفر مشتری، از داده‌های مشتری روبه‌رشد خود برای بهبود تجربه تبدیل استفاده کنید. می‌توانید مشتریان خود را با ایمیل‌های بعدی حاوی توصیه‌های محصول یا تخفیف‌های ویژه بر اساس سابقه خریدشان درگیر کنید، از طریق نظرسنجی‌ها درخواست بررسی یا بازخورد کنید، یک برنامه وفاداری ارائه دهید و از پشتیبانی عالی مشتری اطمینان حاصل کنید.

۵. وفاداری
رضایت مشتری اساس وفاداری است. بااین‌حال، نمی‌توانید آن را به‌سادگی تنظیم کنید و فراموش کنید.

free shipping setting in WooCommerce

برای تقویت بیشتر وفاداری به برند خود، ممکن است آنچه را که می‌توانید به مشتریان خود با بالاترین ارزش ارائه دهید، در نظر بگیرید. با افزونه WooCommerce Memberships، می‌توانید به مشتریان VIP خود اجازه دسترسی به مزایای ویژه را بدهید که بقیه دسترسی ندارند. محصولات رایگان، دعوت‌های ویژه برای رویدادهای درون‌فروشی یا آنلاین و ارسال سریع رایگان با هر خرید را به آنها پیشنهاد دهید.

همان‌طور که تجارت شما رشد می‌کند، مهم است که مطمئن شوید وب‌سایت شما همگام است. با ووکامرس، فروشگاه‌های با حجم بالا ممکن است واجد شرایط Woo Enterprise باشند، برنامه‌ای که برای تجارت در مقیاس طراحی شده است. مزایای منحصربه‌فردی از جمله پشتیبانی اختصاصی و برنامه‌های افزودنی با تخفیف ارائه می‌دهد.

مشخص کنید که کدام پلتفرم‌های تبلیغاتی برای استراتژی همه کانال شما مناسب هستند:

اگر با بودجه کمی کار می‌کنید، ممکن است بخواهید هنگام ساختن طرح بازاریابی همه کانالی خود، در مورد پلتفرم‌های بازاریابی که باید روی آن تمرکز کنید، انتخاب کنید. ابتدا روش‌های تبلیغاتی کم‌هزینه را انتخاب کنید، سپس با افزایش بودجه خود به پلتفرم‌های تبلیغاتی پرهزینه‌تر بسط دهید.

هدف ایجاد چندین نقطه تماس در چندین کانال است که تجربه مشتری ثابتی را ارائه دهد.

روش‌های بازاریابی کم‌هزینه عبارت‌اند از:

جستجوی ارگانیک

روی سئوی سایت خود تمرکز کنید. هدف شما این است که سایت خود را بهینه کنید تا جذاب‌ترین صفحات، صفحات محصول و پست‌های وبلاگ شما در نتایج جستجو رتبه خوبی داشته باشند تا مشتریان راحت‌تر شما را پیدا کنند. اگر خودتان این کار را انجام می‌دهید، تنها هزینه زمان شماست.

سپس، از داده‌های مشتری که از Google Analytics و سایر ابزارهای بازاریابی به دست می‌آورید، استفاده کنید تا تلاش‌های بازاریابی همه کانالی خود را افزایش دهید.

Magna-Tiles listings in Google Shopping

استراتژی بازاریابی خود را با ایمیل و برنامه‌های پاداش افزایش دهید

بازاریابی ایمیلی
اگر از قبل فهرستی از مشتریان مشترک دارید، می‌توانید مستقیماً از طریق ایمیل برای آنها بازاریابی کنید. یکی از گزینه‌های عالی MailPoet است که به طور خاص برای فروشگاه‌های ووکامرس طراحی شده است. با MailPoet، می‌توانید ایمیل‌های خودکار را حتی در سطح رایگان ارسال کنید.

MailPoet Email Builder
با استفاده از خدماتی مانند MailPoet، می‌توانید یک سری ایمیل خوش‌آمدگویی برای مشترکین جدید ایجاد کنید، توصیه‌های محصول را بر اساس خریدهای گذشته ارسال کنید، و ایمیل‌های سبد خرید رها شده را برای مشتریانی که موارد را در سبد خرید خود گذاشته‌اند، دنبال کنید. همچنین می‌توانید فروش را اعلام کنید و سایر استراتژی‌های بازاریابی همه کانالی را اجرا کنید.

برنامه‌های پاداش
با اجرای یک برنامه پاداش، مشتریان را تشویق به خرید بیشتر کنید. با افزونه WooCommerce Points & Rewards، می‌توانید تعیین کنید که مشتریان به‌ازای هر دلار خرج شده چند امتیاز کسب می‌کنند و برای بازخرید یک پاداش چند امتیاز لازم است.

یک صفحه سبد خرید ووکامرس را تصور کنید که امتیازاتی را که مشتریان می‌توانند کسب کنند را یادآوری می‌کند. سپس این مشتریان می‌توانند کمپین‌های بازاریابی همه کانالی را در کانال‌ها و دستگاه‌های مختلف دریافت کنند. به‌عنوان‌مثال، یکی از اعضای جوایز ممکن است یک تبلیغ نمایشی ببیند که موجودی امتیاز فعلی او را همراه با پیشنهادهایی برای نحوه استفاده از آنها نشان می‌دهد. این نمونه‌ای از یک تجربه واقعاً همه کانال است.

پیشنهاد ما برای هاست ووکامرس، استفاده از هاست ووکامرس پارس وی دی اس است.

خدمات مشتری

هر تعامل با مشتریان نشان‌دهنده یک فرصت بازاریابی است. به‌جای اینکه خدمات مشتری را صرفاً راهی برای رسیدگی به سؤالات و شکایات تلقی کنید، آن را فرصتی برای پرورش طرف‌داران وفادار در نظر بگیرید.

با رویکرد بازاریابی همه کانالی، تیم خدمات مشتری شما می‌تواند به سابقه تعامل مشتری، سوابق خرید و تعاملات قبلی با تیم شما دسترسی داشته باشد. هنگامی که به طور کامل تحقق یافت، این رویکرد به شما امکان می‌دهد بدون توجه به کانال خدمات مشتری مورداستفاده - خواه پیامک، ربات‌های چت، تلفن، ایمیل یا حتی در فروشگاه در یک مکان فیزیکی، یک تجربه یکپارچه ارائه دهید.

CRM برای مدیریت مشتری

استفاده از یک ابزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مانند Jetpack CRM می‌تواند تجربه خدمات مشتری شما را ساده و بهبود بخشد. می‌توانید یک پورتال پشتیبانی ایجاد کنید، بلیط‌های پشتیبانی را ردیابی و مدیریت کنید، و موارد دیگر-همگی مستقیماً از فروشگاه ووکامرس خود. نیازی به ورود به یک CRM شخص ثالث نیست. همه چیز را می‌توان از داخل منطقه مدیریت وردپرس مدیریت کرد.

رسانه‌های اجتماعی ارگانیک

به‌دست‌آوردن کشش ارگانیک در رسانه‌های اجتماعی به دلیل انبوه صداهای رقیب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. بااین‌حال، چندین گزینه مؤثر بازاریابی رایگان می‌تواند به شما کمک کند که برجسته شوید:

  1. یک گروه فیس‌بوک برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید
  2. پست کنید و به طور منظم در تمام کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود درگیر شوید
  3. میزبانی جلسه Ask Me Anything (AMA) در Reddit با استفاده از زیرreddit Ask Me Anything

روش‌های بازاریابی با هزینه بالاتر عبارت‌اند از:

تبلیغات غیر رایگان:

اگر می‌خواهید در بالای نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر شوید یا در حین بهبود سئوی خود، ترافیک فوری ایجاد کنید، از تبلیغات غیر رایگان استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود محصول شما سازگار با موبایل است، به‌سرعت بارگیری می‌شود و نسخه تبلیغاتی شما را بادقت منعکس می‌کند.

با ابزارهای بازاریابی مجدد، تبلیغات غیر رایگان می‌تواند به منبع ارزشمندی از داده‌های مشتری برای پشتیبانی از استراتژی بازاریابی همه کانالی شما تبدیل شود.

نمایش تبلیغات غیر رایگان:
Google Display Network به دلیل گستردگی وسیعی که دارد، محبوب‌ترین پلت فرم تبلیغات نمایشی در جهان است. اگر قبلاً از تبلیغات جستجوی پولی و تبلیغات خرید گوگل استفاده می‌کنید، ممکن است تا حدی در شبکه نمایش گوگل شرکت کرده باشید.

تبلیغات رسانه‌های اجتماعی:

بازاریابی برای مردم در رسانه‌های اجتماعی یک راه عالی برای جذب مشتریان جدید است؛ زیرا آنها می‌توانند مستقیماً تبلیغات شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. شما می‌توانید با داده‌های جمعیت‌شناختی، علایق درک شده، ترجیحات مشتری، یا با آپلود یک لیست ایمیل مشتری برای افراد بازاریابی کنید تا مخاطبانی شبیه به افراد با پروفایل‌های مشابه با پایگاه مشتری فعلی خود ایجاد کنید. و هنگامی که این کانال‌ها را با CRM خود ادغام کردید، می‌توانید یک رویکرد بازاریابی همه کانالی را در رسانه‌های اجتماعی اجرا کنید.

فیس‌بوک و اینستاگرام ساده‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغات هستند. اولین کاری که باید انجام دهید این است که فیس‌بوک پیکسل و API تبدیل را در سایت خود نصب کنید و فروشگاه آنلاین خود را به حساب‌های فیس‌بوک و اینستاگرام خود متصل کنید. ساده‌ترین راه برای انجام این کار، نصب افزونه رایگان فیس‌بوک برای ووکامرس است.

shop pages on Facebook

Facebook for WooCommerce کاتالوگ محصولات فروشگاه شما را به فیس‌بوک و اینستاگرام متصل می‌کند تا بتوانید از تجربه مشتری یکپارچه اطمینان حاصل کنید. همچنین می‌توانید تبلیغات را مستقیماً از طریق داشبورد ووکامرس خود خریداری کنید.

تبلیغات ویدئویی
با ظهور پلتفرم‌های آنلاین مانند یوتیوب و تجهیزات تولید و یحیوی مقرون‌به‌صرفه‌تر و ابزارهای ویرایش، تبلیغات ویدئویی لازم نیست برای کسب‌وکارهای کوچک دور از دسترس باشد.

اگر می‌خواهید از ویدئو به‌عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی همه کانالی خود استفاده کنید، مطمئن شوید که ویدئوهایی ایجاد می‌کنید که می‌توانند در پلتفرم‌های مختلف استفاده شوند. برای به حداکثر رساندن این دارایی‌های بازاریابی، کلیپ‌ها را برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ و صفحات محصول خود تغییر دهید.

درحالی‌که محبوب‌ترین پلت فرم تبلیغاتی برای ویدئو YouTube است، گزینه‌های دیگر عبارت‌اند از:

  • پلتفرم‌های ویدئویی اجتماعی مانند TikTok و Snapchat
  • خدمات پخش زنده ویدئو مانند Twitch و Vimeo
  • تبلیغات در سایت‌های ایرانی نظیر آپارات

تبلیغات چاپی
بسته به جمعیت‌شناسی و محصولاتی که ارائه می‌دهید، تبلیغات چاپی ممکن است راهی عالی برای تکمیل تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما و ترکیب استراتژی‌های بازاریابی آنلاین و آفلاین شما باشد. درنظرگرفتن آگهی در یک مجله، ارسال یک کاتالوگ چاپ شده، ارسال کارت‌پستال با پیشنهادها ویژه، یا استفاده از تکنیک‌های بازاریابی درب ورودی مانند چوب‌لباسی درب و نمونه محصول.

magazines on a table

درست مانند بازاریابی دیجیتال، می‌توانید تأثیر تلاش‌های آفلاین و درون فروشگاهی خود را بسنجید. بازاریابی همه کاناله بر جریان مداوم داده‌های دقیق مشتری که برای هر فرد طراحی شده است، متکی است.

در اینجا ابزارهای بازاریابی کلیدی برای جمع‌آوری داده‌های بازاریابی آفلاین و بهبود تجربه فروشگاهی در تکنیک همه کاناله وجود دارد:

  1. کدهای QR با پیوندهای ردیابی: برای کدهای QR خود پیوندهای فعال ردیابی ایجاد کنید. با گنجاندن این کدها بر روی مواد بازاریابی چاپی خود، می‌توانید تشخیص دهید که کدام قطعه بر تصمیم مشتری برای بازدید از فروشگاه شما تأثیر گذاشته است.
  2. پیوندهای صفحه فرود سفارشی: به‌عنوان جایگزینی برای کدهای QR، می‌توانید صفحات فرود سفارشی با URL های منحصربه‌فرد طراحی کنید تا در تبلیغات چاپی خود قرار دهید. فقط مطمئن شوید که این URL ها را کوتاه نگه دارید، زیرا مشتریان باید آنها را تایپ کنند.
  3. کدهای کوپن منحصربه‌فرد: گنجاندن کد کوپنی که منحصر به یک کمپین تبلیغاتی چاپی خاص است به شما امکان می‌دهد استفاده از آن را در فروشگاه آنلاین خود پیگیری کنید. استفاده از کوپن‌های هوشمند ووکامرس را برای مدیریت پیشرفته کوپن در نظر بگیرید.
  4. ایجاد کپی تبلیغاتی همه‌کاره و آثار هنری: بازاریابی همه کانالی بر ثبات و کارایی تأکید دارد. با طراحی تصاویر، ویدئوها و نسخه تبلیغاتی خود با چندین پلتفرم در ذهن، می‌توانید در هزینه‌های دارایی‌های خلاقانه صرفه‌جویی کنید و درعین‌حال تجربه‌ای منسجم و برند را برای مشتریان در همه کانال‌ها ارائه دهید.

داده‌های مشتری خود را تجزیه‌وتحلیل کنید و از آنها استفاده کنید:

مرور منظم نتایج کمپین‌های بازاریابی همه کانالی در همه کانال‌هایتان بسیار مهم است. اگر یک کمپین تبلیغاتی عملکرد ضعیفی دارد، ممکن است بخواهید قبل از ادامه هزینه‌کردن برای آن، تغییراتی ایجاد کنید. نگاهی به تجزیه‌وتحلیل‌های خود به شما کمک می‌کند بفهمید کدام تبلیغات کار می‌کنند و کدام نه.

گوگل آنالیتیکس احتمالاً جامع‌ترین ابزار برای ردیابی فعالیت در وب‌سایت شما است. می‌توانید به منابع ارجاع نگاه کنید تا ببینید بازدیدکنندگان شما از کدام سایت‌ها آمده‌اند، ایده‌ای درباره اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی جستجو و نمایش پیدا کنید و اطلاعات جمعیت‌شناختی بازدیدکنندگان سایت خود را دریافت کنید.

اگر مطمئن نیستید که چگونه سایت خود را با Google Analytics یکپارچه کنید، افزونه WooCommerce Google Analytics به شما کمک می‌کند و این به شما امکان می‌دهد داده‌های اولیه مشتری مانند جلسات، کاربران و رویدادها را مشاهده کنید.

با ادغام این داده‌ها با CRM، سایر کانال‌های بازاریابی شما می‌توانند از آن برای ارائه یک تجربه ثابت برای مشتریانتان استفاده کنند.

WooCommerce Analytics dashboard

همچنین می توانید داده های بازاریابی را در هر پلتفرم یا در WooCommerce Analytics مشاهده کنید. درباره ردیابی فرآیندهای بازاریابی خود با تجزیه و تحلیل پیشرفته بیشتر بیاموزید.

تیم بازاریابی خود را قدرتمند کنید:

با بازاریابی همه‌کانالی، تیم شما می‌تواند با تنظیم تلاش‌ها بر اساس رفتارهای مشتری، بازی خود را ارتقا دهد.

و اگر تیم‌های فروش را به کار می‌گیرید، وقتی می‌توانند داده‌هایی را که خریدهای قبلی، تعاملات، ایمیل‌ها، کلیک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، بررسی‌ها و سایر داده‌های مشتری حاصل از تجربه همه‌کانال را نشان می‌دهند، ببینند، در تعامل با هر مشتری به‌صورت جداگانه بسیار مؤثرتر خواهند بود.

استراتژی تبلیغات خود را بر اساس شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) خود به روز کنید:

پس از بررسی عملکرد کمپین های بازاریابی همه کانالی خود، می توانید استراتژی خود را به روز کنید. برای اکثر شرکت‌ها، کمپین‌های تبلیغاتی با CPA پایین و بازگشت سرمایه بالا باید هزینه‌های تبلیغاتی بیشتری داشته باشند، در حالی که کمپین‌های با CPA بالا و بازگشت سرمایه پایین باید کنار گذاشته شوند. اما ممکن است شما شاخص های عملکرد دیگری داشته باشید که برای شرکت شما مهم هستند.

اگر تبلیغاتی را اجرا می کنید که منجر به فروش مستقیم نمی شود اما به طور منظم با ترافیک جستجوی ارگانیک بالاتر یا تولید سرنخ مرتبط است، ممکن است به این معنی باشد که تبلیغات در تعامل با خریداران در مراحل اولیه سفر مشتری بسیار موثر است.

برخی از تبلیغات با عملکرد ضعیف را برای دوره‌های زمانی روشن و خاموش کنید تا ببینید آیا تأثیری بر سایر معیارها دارند یا خیر.

برای کمپین‌های حفظ مشتری و وفاداری، اگر متوجه شدید که تعداد کمی از مشتریان از امتیازهای پاداش خود استفاده می‌کنند یا از کوپن‌های خاصی استفاده نمی‌کنند، ممکن است پیشنهاد خود را تغییر دهید یا تعداد امتیازهای موردنیاز برای بازخرید را تنظیم کنید. فقط به این دلیل که یک استراتژی در کمپین همه کانال شما در حال حاضر ضعیف عمل می‌کند، به این معنا نیست که نمی‌توان آن را ارتقا داد تا فروش بیشتری برای کسب‌وکار شما ایجاد کند.

شاهد رشد کسب‌وکار خود باشید:

با استراتژیک بودن در انتخاب پلتفرم‌های بازاریابی و ابزارهای اتوماسیون بازاریابی، ایجاد دارایی‌های خلاقانه همیشه‌سبز و قابل‌استفاده مجدد، و بازبینی و تنظیم مداوم استراتژی بازاریابی همه کانالی خود بر اساس عملکرد، شاهد رشد درآمد خود خواهید بود.

مانند هر کاری که ارزش انجام‌دادن داشته باشد، بهینه‌سازی آن زمان می‌برد. با شروع تنها با چند کانال بازاریابی و رشد از آنجا بر اساس داده‌های حاصل از تلاش‌های گذشته خود، استراتژی‌های بازاریابی همه کانالی بلندمدتی را ایجاد خواهید کرد که برای کسب درآمد برای کسب‌وکار شما کار می‌کنند.

با این اوصاف، وزن افزایش مقیاس کسب‌وکار شما نباید به‌تنهایی بر دوش شما بیفتد. یک آژانس معتبر برای مدیریت ووکامرس را استخدام کنید تا از نیازهای مشتری جلوتر بمانید و از تمام انعطاف‌پذیری‌هایی که ووکامرس ارائه می‌کند استفاده کامل کنید.

4 Ways to Accelerate Your B2B Growth Strategy with a Professional Agency

جمع بندی:

در این مقاله اهمیت بازاریابی همه کانالی را برای کسب‌وکارهایی که به دنبال افزایش تعامل مشتری و ساده‌سازی فرایندهای فروش خود هستند، موردبحث قرار گرفت. بازاریابی همه کاناله شامل ادغام چندین کانال - مانند آنلاین، درون فروشگاهی و رسانه‌های اجتماعی - برای ایجاد یک تجربه خرید یکپارچه برای مشتریان است.

این رویکرد به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا در پلتفرم‌های موردعلاقه خود به مشتریان دسترسی پیدا کنند، پیام برند ثابتی را تقویت کرده و رضایت مشتری را بهبود می‌بخشد. با استفاده از داده‌ها از نقاط تماس مختلف، کسب‌وکارها می‌توانند رفتارها و ترجیحات مشتریان خود را بهتر درک کنند، که منجر به استراتژی‌های بازاریابی شخصی‌تر می‌شود.

این مقاله همچنین استراتژی‌های کلیدی را برای اجرای یک برنامه بازاریابی مؤثر همه کانالی برجسته می‌کند. کسب‌وکارها تشویق می‌شوند از فناوری‌هایی مانند سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای ردیابی تعاملات مشتری در کانال‌های مختلف استفاده کنند. علاوه بر این، حفظ صدای یکپارچه برند و ارائه پیام‌های منسجم برای ایجاد اعتماد و شناخت ضروری است.

این مقاله بر نیاز کسب‌وکارها به ارزیابی مستمر تلاش‌های همه کانالی خود، استفاده از تجزیه‌وتحلیل برای اصلاح استراتژی‌های خود و اطمینان از برآورده‌شدن انتظارات مشتری در حال تکامل تأکید می‌کند. به‌طورکلی، این مقاله بازاریابی همه کانالی را به‌عنوان یک مؤلفه حیاتی برای کسب‌وکارهای مدرن باهدف رونق در یک چشم‌انداز رقابتی معرفی می‌کند.

سوالات متداول:

بازاریابی چندکاناله چیست؟

بازاریابی همه کاناله یک استراتژی است که تجربه خرید یکپارچه‌ای را در کانال‌های مختلف از جمله پلتفرم‌های آنلاین، فروشگاه‌های فیزیکی، رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های تلفن همراه به مشتریان ارائه می‌دهد. تمرکز آن بر یکپارچه‌سازی همه کانال‌های بازاریابی است تا اطمینان حاصل شود که مشتریان یک پیام و تجربه ثابت را دریافت می‌کنند، صرف‌نظر از اینکه کجا و چگونه با یک برند تعامل دارند.

چگونه ووکامرس می‌تواند بازاریابی همه کاناله را تسهیل کند؟

ووکامرس می‌تواند بازاریابی همه کانالی را با اجازه‌دادن به کسب‌وکارها برای مدیریت فروشگاه آنلاین خود و ادغام آن با کانال‌های فروش مختلف، از جمله رسانه‌های اجتماعی و فروشگاه‌های فیزیکی، تسهیل کند. با استفاده از افزونه‌ها و ابزارها، کسب‌وکارها می‌توانند موجودی را همگام‌سازی کنند، داده‌های مشتری را مدیریت کنند، و تلاش‌های بازاریابی را در پلتفرم‌های مختلف ساده‌سازی کنند و از تجربه یک برندسازی و خرید منسجم اطمینان حاصل کنند.

مزایای بازاریابی چندکاناله برای خرده‌فروشان آنلاین چیست؟

مزایای بازاریابی همه کانالی برای خرده‌فروشان آنلاین شامل بهبود رضایت مشتری به دلیل تجربه خرید منعطف و منعطف، افزایش وفاداری مشتری ازآنجایی‌که خریداران راحت‌تر با یک برند تعامل می‌کنند، و تبدیل‌های فروش بالاتر در نتیجه دستیابی به مشتریان از طریق کانال‌های دلخواهشان است. علاوه بر این، به خرده‌فروشان اجازه می‌دهد تا داده‌های جامع‌تری در مورد رفتار مشتری جمع‌آوری کنند و استراتژی‌های بازاریابی آگاهانه‌تری را ممکن می‌سازد.